УРОК 18
Тема. Симетричне вирізування.
Витинанки. Виготовлення сніжинок
Обладнання: папір,
ножиці, клей, зразки сніжинок.
ХІД УРОКУ
1. Перевірка готовності
до уроку.
2. Привітання.
3. Упорядкування робочих
місць.
ІІ. Новий матеріал
— Яка пора року настала?
— Які ознаки зими ви
знаєте? (Сніг, мороз, холоди, ялинка, Новий рік, Різдво)
— Коли ми кажемо зима, то
обов’язково думаємо, що це сніг та мороз?
— А що таке сніг? Із чого
він складається?
— Сьогодні на уроці ми
будемо вирізати сніжинки.
2. Вступна бесіда.
Відгадайте загадки.
• Як борошно, він
білий-білий,
Здається, світ укрився
цілий,
Все падає, все нароста,
На села сиплеться й
міста,
На гори, на ліси, на ниви
—
Пухнастий, легкий,
блискотливий.
Лягає майже нам до ніг.
Із вати килим? Ні, це.
(сніг).
• З хмарки всі ми
вилітаємо
І в танку легкім
кружляємо.
Білим все стає довкола,
Білий ліс і біле поле.
Ми холодні, мов льодинки,
Називають нас.
(сніжинки).
— Чи доводилося вам
розглядати сніжинки?
— На що вони схожі?
— Скільки кутів має сніжинка?
— Чому сніжинки на
долонях швидко тануть?
— Розгляньте зразки
сніжинок (на дошці висять різноманітні сніжинки).
III. Демонстрація та аналіз зразка
Інструктаж учителя.
— Прикрашання до Нового
року ялинки або зали не обходиться без вирізування сніжинок. Вони мають
визначену форму — шість ліній, на яких розташований візерунок. Є декілька
варіантів виготовлення сніжинок.
1. Квадратний аркуш
тонкого білого паперу складіть по діагоналі. Правий гострий кут зігніть на
лівий бік зі зміщенням угору. Аналогічно зігніть лівий кут у протилежний бік
так, щоб лінії згину збіглися. Потім складіть усю заготовку навпіл. Зробіть
вирізи на верхній частині з одного боку більше, ніж з іншого.
2. Витинанки.
Для витинанок
використайте тонкий папір. найпростіші витинанки отримують із прямокутника,
складеного навпіл удвічі. Візерунок може складатися з геометричних довільних
форм.
Витинанки у квадраті
мають складніший візерунок, хоча техніка витинання є аналогічною.
Спочатку підготуйте
квадрат та складіть його по діагоналі. Потім подвійний трикутник складіть із
кутів удвічі. Ви отримаєте новий квадрат. Після цього зігніть його. на отриману
заготовку нанесіть малюнок і почніть витинати.
IV. Фізкультхвилинка
Сніжна зіронька горить
В мене на віконці.
Як погасне, інша вмить
Спалахне на сонці.
Скільки їх, живих, ясних,
Вранці мерехтіло!
Це малята зір нічних
В гості прилетіли.
V. Практична робота учнів
1. Інструктаж із техніки
безпеки.
2. Вирізування сніжинок.
Учитель надає
індивідуальну допомогу окремим учням. Можна запропонувати роботу у парах для
того, щоб спостерігати, як працюють діти разом. VL Виставка та оцінювання робіт
1. Аналіз робіт.
— Яка робота сподобалася
найбільше? Чому?
— У кого з вас сніжинка
вийшла найскладнішою?
2. Оцінювання робіт.
VІ. Підсумок уроку
— Чого навчилися сьогодні
на уроці?
Малює баба-холодуся
Картинки дивні на вікні.
Я теж зумію, як навчуся,
Бо дуже хочеться мені.
— Спробуйте вдома
намалювати чарівні візерунки, а потім вирізати сніжинки.
Немає коментарів:
Дописати коментар