на тему
«Веселка»
Мета уроку: Ознайомити учнів із спектральними кольорами та їх послідовністю. Закріпити знання про основні та похідні кольори. Формувати практичні навички утворення спектральних кольорів способом розбілу та замутнення. Вчити дітей розкривати в малюнку вибрану тему, передавати в ньому свої враження і спогади. Формувати культуру праці. Прищеплювати любов до прекрасного.
Обладнання: таблиці «Кольоровий спектр», зразки дитячих робіт із зображенням веселки, стрічки кольорів веселки, аудіо запис веселої музики.
Хід уроку
І Організаційний моментПривітаймося любенько,
Усміхнімося раденько.
І все в нас буде гаразд,
Урок принесе користь для нас.
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми й мети уроку.
Давайте подумки повернемося в теплий літній день. Після короткого дощику у небі замерехтіла різнокольорова вигнута доріжка. Але що це за доріжка ви скажете, коли відгадаєте загадки.
1. Відгадування загадок.
Тільки дощик прошумів
Над лужком, над лісом –
Хтось у небі рушничок
вишитий повісив. (Веселка)
Над лісами, над рікою
Кольоровий міст дугою. (Веселка)
Дивувались довго ми –
Збудували міст громи.
Та по ньому я і ти
Не зумієм перейти. (Веселка)
2. Бесіда
Молодці. Ви правильно відгадали. Це – веселка, або ще говорять райдуга. Вона з’являється на небі після рясного і теплого дощу. Саме про різнокольорову вигнуту доріжку я говорила на початку уроку. І, як ви вже здогадались, сьогодні на уроці мова йтиме про веселку та її кольори.
Чи бачили ви веселку?
З яких кольорів вона складається?
У веселки сім кольорів: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій і фіолетовий. Який колір чи кольори веселки вам подобається найбільше?
Який з них найтепліший, а який віддає холодом?
3. Вивчення скоромовки.
Щоб запам’ятати послідовність кольорів у веселці, давайте вивчимо скоромовку.
Чапля Паву Жде Завзято – Будуть Сани Фарбувати. Перша літера кожного слова – це початкова буква назви кольору
. 4. Викладання кольорових стрічок на дошці.
Ми вже вивчили кольори веселки та їх послідовність. А тепер перевіримо, хто ж найкраще запам’ятав їх. На дошці викласти кольорові стрічки (по заздалегідь заготовленому шаблону) так, як вони розташовані у веселці. (Один учень біля дошки викладає, а інші перевіряють правильність).
5. Сюжетно-рольове декламування-інсценізація вірша Л. Кондрацької «Веселка» у виконанні учнів 4 класу.
Ведуча:
У веселки-веселинки запитала Василинка:
Василинка:
Чарівна небесна квітко,
Звідки силу ти черпаєш?
Де ти кольори збираєш?
Може, у високих горах?
Чи в долині-скатертині?
А, можливо, в неба сині?
Розкажи, бо хочу знати,
Щоб тих фарб собі набрати.
Ведуча:
Засміялася веселка,
Бо завжди вона весела:
Веселка:
Добре, дівчино, скажу,
Таємниць я не держу.
Ніжні маки у пшениці,
В лісі запашні суниці
Фарб червоних назбирали
І мені подарували.
Ведуча:
Де взяла жовтогарячий?
Веселка:
На город іди – побачиш,
Там дівиця-морковиця,
Що сховалася в темниці,
Пензлик чарівний взяла
І по небу провела,
А вродливі нагідки
Помагали залюбки.
Жовтий – соняхи дали,
Що у полі зацвіли.
А зелений, а зелений,
Звідусіль прийшов до мене:
Із стежинки у садочку,
З поля, з лугу та лісочку –
Із усіх земних просторів,
Що злились в зелене море.
Дарували небеса Голубий.
Озер краса
Теж влила своє відерце.
Й незабудки – пам'ять серця –
Пензликом попрацювали –
Так я голубий придбала.
У житах волошки сині
Додали до мене сині.
Фіолетовий, останній,
Плив до мене на світанні
Від фіалок та бузку,
Від медунки у гайку.
Ось тому така вродлива
Розквітаю всім на диво.
А чому весела я?
Вдача вже така моя:
Лиш з’являюся я де,
Дощик більше не іде.
На барвистому місточку
Сушать небеса сорочку
Ведуча:
Засміялась Василинка
До веселки-веселинки:
Василинка:
Я дружитиму з тобою,
Із хорошою такою!
ІІІ Робота над темою уроку
Розгляньте кольори веселки на картинках.
1. Бесіда. Веселка – витончений витвір природи.
З чим її можна порівняти? (з рушничком, різнокольоровою стрічкою, дугою).
Як ви думаєте, чому люди називають веселку райдугою?
В Україні здавна існувала прикмета: хто дожене веселку, або пройде під нею – буде щасливий. Звичайно ж, наші дідусі і бабусі розуміли, що цю різнокольорову доріжку, як і сонце, не доженеш. Але бажання наблизитися до такої краси сповнювало людей відчуттями радості й щастя.
2. Розповідь-пояснення вчителя.
Кольори бувають різних відтінків. Вони допомагають художникам передати світло і тінь, намалювати далечінь, передати свій творчий задум тощо.
3. Робота в альбомах.
Виконання вправ на розбілювання та замутнення кольорів. За допомогою синьої або чорної фарб можна затемнити колір. Подивіться на таблицю. Використовуючи її зробіть те ж саме у своїх альбомах.
4. Фізкультхвилинка.
Я зраненька прокидаюсь (учні встають з-за парт, І на мене кожну мить встаючи на носки потягуються) Виливає ніжні фарби (піднімають руки вгору, Неба чистого блакить плавно опускають) Пелюстки бузково-сині, ( по черзі руки витягують Наче крапельки чорнила , вперед, вниз) Запашні ми, любий друже, (повертаються один до одного, І тому нас люблять дуже. нахиляючи голову вперед).
5. Перегляд демонстраційного матеріалу.
6. Послідовне виконання композиції вчителем.
Отже, як ви вже знаєте, у веселки сім кольорів. З них – три основні. Назвіть їх (червоний, жовтий, синій). І три – похідні, які утворюються при змішуванні основних. Які це кольори? (оранжевий, зелений, фіолетовий). А сьомий колір голубий (блакитний). Як його отримати з синього? (Потрібно до синьої фарби додати білої фарби).
7. Практична самостійна робота учнів.
Під легку і веселу музику в записі діти малюють веселку. - Нагадую вам, що необхідно промивати пензлик у чистій воді перед кожною зміною кольору фарби.
IV Підсумок уроку.
1. Колективний перегляд робіт.
2. Аналіз робіт. Словесне оцінювання.
3. Повідомлення переліку того, що необхідно принести на наступний урок.
4. Прибирання робочих місць.
Немає коментарів:
Дописати коментар