Translate

четвер, 25 грудня 2014 р.

Конспект уроку. Живопис. Малювання по вологому паперу.





Конспект уроку з образотворчого мистецтва у 4 класі 

Тема. Живопис. Малювання по вологому паперу. 

Мета. Навчити малювати по вологому паперу й знаходити нові кольори, відтінки.
Тип уроку: комбінований.
 Обладнання: таблиці, малюнки, ілюстрації( дитячі роботи) із зображенням зимового пейзажу, репродукції картин художників, папір, пензлі, олівець, ластик, губка, вода, палітра, музичний запис.
Техніка: живопис по вологому паперу.


 Хід уроку.

 І. Організація учнів до уроку.
 Вчитель. Діти, добрий день починається з гарного настрою, веселої усмішки, корисних справ. Тож усміхніться один одному і побажайте доброго дня. Я вам також бажаю приємного дня, цікавого, вдалого. У наш клас завітали гості. В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
 Діти. Ми вам раді, люди добрі,
 І вітаєм щиро вас,
 І запрошуєм ласкаво
 На урок в 4 клас.
 Вчитель. Девізом нашого уроку будуть такі слова:
 Добре працюєм,
 Все пам’ятаємо
 Новенькі словечка
 У скриньку складаємо!
 ІІ. Робота над темою уроку.
1.Вступна бесіда учителя.
 Наш урок незвичайний. Діти, ви не забули, який сьогодні день? (19 грудня – свято Миколая Чудотворця). Так от, у мене сьогодні буде на уроці помічник – це посланець Святого Миколая, казковий герой… Але давайте все по порядку. Передусім відгадайте загадку.
 Стало біло навкруги,
 Я розтрушую сніги,
 Наганяю холоди,
 Води сковую в льоди.
 В дружбі я з дітьми всіма
 Здогадались? – Я - …(зима).
 Вчитель. Ми сьогодні будемо говорити про зиму.
 А в які ігри ви любите грати взимку? (Відповіді дітей).
 Так от до нас на урок завітав цей симпатичний Сніговик. Він приніс нам кросворд, розгадавши якого ми дізнаємося, що ж саме ми будемо малювати на уроці.
 Кросворд.
 По горизонталі.
1.Інструмент художника – живописця (Пензлик)
2. В якому місті народився і створив свої найкращі картини І. К. Айвазовський? (Феодосія)
 3. Де зберігаються найвидатніші твори мистецтва? (Музей)
 4. Який художник присвятив все своє життя зображенню моря? (Айвазовський)
 5. Як називається картина, на якій зображено море? (Марина)
 6. Вид образотворчого мистецтва, основним художнім засобом якого є колір (Живопис) Вчитель
Яке слово можна прочитати по вертикалі?
 Що воно означає? (Зображення природи).
 Які пейзажі малюють художники? (Відповіді дітей)
 Отже, ми сьогодні будемо малювати зимовий пейзаж.
 ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель.
Для того, щоб краще зрозуміти: яка вона – зима, ми, діти, разом з вами будемо декламувати вірші.
 1.Декламування віршів.
 Зимова казка
. Білий сніг, білий сніг
Заміта стежинки,
 На мереживо доріг
 Падають сніжинки.
Завірюха – заметіль
 І мороз тріскучий
 Снігову метуть кружіль
 На високій кручі. … … … … … … … … … …

 Снігами вкрилася земля,
 Метелиця гуляє,
 Малює вікна морозець
Та носики щипає.

 Природа спить…
 І все навколо
 В димових білих чарах
, Це – Королева,
 Це – Зима
 Так трудиться на славу.
 Вона холодна, крижана
 У кришталевих шатах,
 Її з Північної землі
 Несуть вітри крилаті. … … … … … … … … … …

 Ох, яка ж краса!
 Сад увесь убрався в іній,
 Проти сонця він - як синій,
 Гілля до землі звиса
 Ох, яка ж краса! … … … … … … … … … … …

 2. Бесіда вчителя з учнями.
 Зима! Кожна людина сприймає цю пору по - своєму. Для когось вона холодна, сувора Снігова Королева, що хоче всіх заморозити. А для когось – добра фея, чарівниця, яка принесла із собою веселощі, зимові забави, новорічний маскарад, різдвяні свята, подарунки.
 Тож яка вона, ця загадкова зима?
 Якого кольору?
 Спробуйте перерахувати кольори зими. Давайте влаштуємо змагання: хто більше знайде кольорів та відтінків у зимовій природі? Відповіді дітей)
 Який же колір справедливо вважають головним кольором зими?
 А які кольори, крім білого, можна зустріти зимою? Де?
Знайдіть ці кольори. Які поєднання барв у зимовій природі подобаються найбільше? Чому? Пошукайте поєднання білого та зеленого, червоного й білого, блакитного та білого кольорів. Як ви гадаєте, чи завжди сніг білого кольору?
 Визначте колір (відтінок) снігу на сонці, у затінку. Чи змінюється колір снігу вранці, увечері, під час морозу, у відлигу?
 Давайте пофантазуємо: уявіть себе художником, який малює портрет Зими. Які б фарби ви змішали,щоб передати гру відтінків снігу?
 Як ви думаєте, чому сніг часто називають сріблястим, золотим?
 Коли це буває?
    Спробуйте визначити колір неба. Якого кольору небо у сонячний, морозний день?
 А чи змінюється у його колір у похмурий день?
 Що таке небесна блакить?
 Чи буває вона взимку?
 А в яку погоду?
 Чи зустрічали ви яскраві кольорові плями серед зимової білини? Де? (Зелень ялин, ягоди горобини, калини,шипшини, пір’я птахів).
 Отже, зиму не можна вважати безбарвною порою року. Їй притаманна своєрідна кольорова гама.
 ІV. Закріплення нового матеріалу
. 1.Розгляд та аналіз репродукцій картин художників, що зображують настрій у природі. Вчитель. На картині українського художника Миколи Грищенка, сніг, що лежить на осонні, має теплий і ніжний, жовтувато - рожевий відтінок. Водночас тіні від дерев на снігу – дуже холодні. Синьо та бузково – блакитні. Небо – чистого та яскравого кольору, на його холодному тлі осяяні сонцем стовбури й гілля дерев сприймаються м’якими тепло – рожевими силуетами. За допомогою фарб художник зумів створити яскравий, радісний і світлий образ зимового лісу.
 2.Послідовність виконання роботи.
 Вчитель. Сьогоднішній урок у нас незвичний і творчий. Ви виконуватимете малюнок у техніці «живопис по вологому паперу». Давайте подивимось, яких правил слід дотримуватись в цій техніці (Вчитель демонструє учням на мультимедійній дошці слайди) .
    1) Працювати слід на похилій поверхні (мольберт, парта, планшет).
    2) Спочатку потрібно виконати на папері олівцем начерк краєвиду (з пам’яті чи з натури).
    3) 3воложити губкою папір або окремі деталі пейзажу.
    4) Не набирати забагато води у фарбу – вода змиє шар фарби, нанесений перед тим на папір.     5) Під час роботи не робіть різких рухів, щоб не заважати однокласникам і не розлити воду у стакані.
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Практичне виконання завдання.
Учні виконують роботу самостійно. Вчитель індивідуально коригує та усуває недоліки. Під час роботи звучить музика.
 VII.Підсумок уроку.
    1.Виставка і презентація творчих робіт.
    2.Прибирання робочого місця. Вчитель. Святий Миколай не забув про вас, діти. Сніговик приніс нам чобіток від нього. Давайте ж поглянемо, що там, у чобітку. Ой, це, мабуть лист від Святого Миколая. Звернення до дітей Святого Миколая (зачитування листа). Дорогі діти! З нагоди свята прийміть від мене «миколайчики». Будьте завжди чемними, слухайте батьків і вчителів. З любов’ю ваш Святий Миколай!
 Вчитель. Я дякую вам, діти, за сьогоднішню роботу на уроці.

Немає коментарів:

Дописати коментар