Translate

четвер, 19 лютого 2015 р.

Малювання пластиліном



Коли ми чуємо про пластилін, то в нашій пам'яті по­стають яскраві картинки з дитинства. Чому ж наша пам'ять звертається саме до дитинства?
Саме в ди­тинстві ми вперше дізнаємося про існування пласти­ліну. Робота з пластиліном — заняття не тільки цікаве, але й надзвичайно корисне для дітей дошкільного ві­ку. Виконуючи пальчиками різні вправи, дитина не тіль­ки добре розвиває дрібну моторику рук, але й готується до малювання, письма. Кисті рук набувають рухливос­ті, гнучкості, зникає скутість рухів, що надалі полегшить опанування навичок письма.
Ліпленням із пластиліну рекомендують займатися від трьох років. У більш ранньому віці дині ще складно пра­цювати з пластиліном. Але якщо періодично показувати дитині якісь маніпуляції з пластиліном (розминати паль­чиком, натискати на кульку з пластиліну, розплющувати), їй це сподобається і вона із задоволенням повсякчас повертатиметься до цього заняття.
Існує декілька технік і прийомів малювання пласти­ліном.
Першу техніку можна так і назвати — художнє малю­вання пластиліном. Його наносять мазками на картон. «Картини», виконані в такий спосіб, виглядають так, на­чебто намальовані фарбами.
Поверхня мазків із пластиліну може виглядати по-різному. Щоб зробити її гладкою і блискучою, потрібно попередньо змочувати пальці у воді. Але робити це слід злегка, щоб картонна основа в жодному разі не розмок­нула.
Можна зробити поверхню картини дещо шорсткува­тою. Для цього на поверхню наносять рельєфні точки, штрихи, смужки, зиґзаґи або якісь фігурні лінії. Працю­вати можна не тільки пальцями рук, але й стеками.
Є інший спосіб малювання пластиліном. Але він біль­ше схожий на декоративний прийом, тому що нагадує щось середнє між аплікацією й малюванням. Для ма­лювання в цей спосіб потрібно виліпити частково або повністю всі складові деталі майбутнього зображення, наносячи їх на пластилінове «полотно». Працюючи, ді­ти можуть придумувати казку й додавати героїв у сво­їй картині.
Можна не просто ліпити, але й робити різні мозаїки з маленьких пластилінових кульок. Цей простіший, але й більш копіткий процес зацікавить посидющу дитину, яка може тривалий час виконувати монотонну роботу.
Під час занять із малюком потрібно постійно роз­мовляти, складати невеликі розповіді, казки, у яких го­ловним героєм буде сама дитина. Так організоване за­няття стимулює розвиток мовлення, сприяє збагаченню словникового запасу, учить будувати діалог із дорослим та іграшковими персонажами. Заняття необхідно про­водити весело, легко, емоційно. Стежте за тим, щоб ма­люк не стомлювався.
Дуже важливо, щоб дитина відчувала повагу до сво­їх творів, значущість своєї роботи. Тому частіше хваліть її за старання й не бійтеся перехвалити. Таке ставлен­ня до малюка сьогодні допоможе підтримувати постій­ний творчий пошук, почуватися впевненим і потрібним у майбутньому.
Вдалої Вам творчості!


Ягня

Вам знадобиться: пластилін, кольоровий картон, малюнок ягняти.





Хід роботи:

1.     На кольоровому картоні намалюйте ягня.
2.   Зліпіть маленькі кульки з білого або жовтого пластиліну.
3.     Викладіть із них тіло ягняти (вовна).
4.     Зліпіть маленькі кульки з рожевого пласти­ліну.
5.     Викладіть із них мордочку й ніжки.
6.     Із пластиліну чорного кольору зробіть ягняті вічка.



Морське Дно

Вам знадобиться: кольоровий картон, пластилін, тепла вода, стеки.





Хід роботи:
1.    Добре розімніть жовтий пластилін.
2. Відриваючи пластилін шматочками, розмазуй­те його по низу кольорового картону (можна за до­помогою стеків). Утворився пісок.
3.  Із зеленого пластиліну скрутіть джгутики й ви­кладіть їх на пісок.
4. Змочуючи пальці в теплій воді, розмажте джгу­тики, спрямовуючи вгору. Утворилися водорості.
5.  Із червоного або будь-якого яскравого пласти­ліну розкачайте кульку й придавіть її до картону (риб­ка). Розітріть стеками хвостик і плавці рибки.
6.     З коричневого пластиліну розкачайте кульки й прикріпіть їх до піску (камінчики).
7.     Можна додати будь-яких морських жителів.



Метелик
Вам знадобиться: кольоровий картон, пластилін.





Хід роботи:

1.     На кольоровому картоні намалюйте метелика.
2.     Розкачайте з пластиліну довгі джгутики.
3.     Викладіть їх по контуру метелика.
4.     Розкачайте з пластиліну різних кольорів довгі джгутики.
5.     Викладіть ними малюнок на крилах метелика.
6.     Із джгутиків темного кольору викладіть тіло й го­лову метелика. Не забудьте й про вусики.


Веселка

Вам знадобиться: пластилін семи кольорів, кольо­ровий картон.






Хід роботи:
1. Із пластиліну розкачайте джгутики червоного кольору, потім — жовтогарячого, жовтого, зеленого тощо.
2.  Викладіть із них веселку.
3. Щоб зробити сонечко, розкачайте джгутик жов­того кольору й викладіть його по колу.
4.   Зробіть проміннячка.
5.  Із джгутиків білого кольору викладіть хмарину.
6. Розкачайте короткі джгутики зеленого кольору, зробіть із них траву.
7.     Із червоних маленьких кульок зробіть квіточки.





Великодній букет


Вам знадобляться: яйце, клей ПВА, різнокольоро­ві нитки (бавовняні або муліне), бусини, гілочка де­рева, ваза.



Хід роботи
1.     Проколіть у яйця з обох боків дірочки.
2.     Видуйте яйце. Просушіть на батареї.
3.     Наріжте різнокольорові нитки різної довжини.
4.     Змажте яйце клеєм ПВА й оберніть нарізани­ми нитками.
5.     Наклейте на нитку бусини.
6.     Скрутіть джгут із ниток двох кольорів.
7.     Нанизайте яйце на джгут, зв'яжіть кінці джгута й повісьте на гілку у вазі.




Аплікація з манки
Більшість батьків твердо переконані в тому, що дитину потрібно розвивати. Як і коли це робити, вирішують самі дорослі, зважаючи на особистий життєвий досвід і знан­ня, отримані з журналів, телепередач і різних ресурсів мережі Інтернет. Одним із найважливіших етапів розви­тку малюка є вміння координувати власні рухи й перед­бачати майбутній результат ще до здійснення якоїсь дії. Аплікація з манки допоможе не тільки творчо використо­вувати вільний час батькам і дитині, але й зробить руки малюка спритнішими й умілими.
       Звертаємо увагу дорослих на те, що особливих обме­жень за віком аплікація з манки не має. Тому якщо ва­шому малюкові виповнилося два роки, ви можете сміли­во придбати такий набір інструментів і матеріалів:
1.     Пензлик для клею й фарб.
2.     Клей ПВА.
3.     Аркуш цупкого паперу або картону.
4.     Манна крупа.
5.     Акварельні фарби або рідка гуаш.
6.     Простий олівець.
Слід зауважити, що цей вид творчості може вимагати від батьків виявити неабиякі увагу й терпіння, оскільки малюки досить часто бажають зробити самостійно те, що робить їх мама. Отже, заздалегідь налаштуйте себе на те, що на виставку дитячої творчості ваші перші роботи, швидше за все, не потраплять. Отже, беріться до спільної творчої діяльності.
Разом із дитиною вирішіть, який саме сюжет ви хоче­те зобразити, після чого намалюйте це простим олівцем на картоні. Майте на увазі, що малюнок у початківців по­винен бути максимально простим, без дрібних деталей. Після цього нанесіть пензликом клей на картинку. Не слід покривати ПВА відразу всю поверхню малюнка, краще почати з однієї-двох деталей. Тепер дитина може сміливо розсипати манну крупу по картону.
Струсіть аркуш — там, де був клей, манка залишилася. Після цього скористайтеся фарбами й розфарбуйте фраг­мент малюнка з манною крупою. Остерігайтеся зафар­бовувати відразу кілька фрагментів, розташованих по­руч, оскільки фарби можуть потекти й змішатися. Краще почекайте, поки частина картинки трохи підсохне. Далі аналогічно заповніть місце на картоні, що залишилося.
Такі аплікації можна робити не тільки з манної кру­пи, але й з піску або крупи більшого розміру (наприклад, перлової й рисової). Вибір матеріалів залежить тільки від вашої фантазії й можливостей (яка крупа є вдома — ту й клеїмо). Також можна спробувати створити цікаві кар­тини на кольоровому картоні.
Як бачите, аплікації з манки — це не складно. А позитивних моментів цілком достатньо: розвиток уміння працювати в команді, дрібної моторики рук, фантазії й образного мислення; уміння передба­чити результат власних дій, весело прове­дений час. Бажаємо вам отримати задо­волення від самого процесу і результатів своєї праці.
Заняття з образотворчої діяльності із застосуванням нетрадиційних матеріалів і технік позитивно впливають на гармоніч­ний особистісний розвиток дитини. Вони сприяють розвитку в неї творчості, збуд­жують фантазію, активізують спостереж­ливість, увагу, уяву, виховують волю, роз­вивають моторику рук.
Вдалої вам творчості!



Пустеля

Вам знадобляться: цупкий папір, манна крупа, акварельні фарби, палітра, банка з водою, пензлик, клей ПВА.



Хід роботи
1.     На аркуші цупкого паперу намалюйте пагорби й сонце.
2.     Нанесіть на малюнок клей.
3.     Поки клей не висох, насипте манну крупу, про­сушіть, зайве струсіть.
4.     Для піщаних пагорбів розведіть на палітрі три кольори акварельної фарби (жовтий, червоний, жов­тогарячий).
5.     Розфарбуйте цими фарбами пагорби й сонце.
6.     Намалюйте захід, використовуючи відтінки чер­воного. Просушіть.
7.     Домалюйте темною фарбою силуети верблюдів і пальм.



Смарагдове місто

Вам знадобляться: цупкий папір, манна крупа, сіль (великі кристали), акварельні фарби, палітра, банка з водою, пензлик, клей ПВА.


Хід роботи
1.     Намалюйте на аркуші паперу силует чарівного міста.
2.     На дахи, кінчики шпилів і огорожу нанесіть клей.
3.     Насипте на клей кристали солі, просушіть, зай­ве струсіть.
4.     Змішайте на палітрі акварельні фарби зелено­го кольору.
5.     Розфарбуйте відтінками зеленого кольору міс­то. Вікна будинків і дверей зробіть темнішими, про­сушіть.
6.     Фарбами синього й блакитного кольору роз­фарбуйте небо.




Кораловий риф

Вам знадобляться: два аркуші цупкого паперу, сіль, манна крупа, акварельні фарби, палітра, банка з во­дою, пензлик, клей ПВА.


Хід роботи
1.     На аркуші намалюйте підводну скелю з кора­лами.
2.     Нанесіть на малюнок клей ПВА й засипте ман­ною крупою, просушіть.
3.     Розведіть на палітрі акварельні фарби жовто-ко­ричневих відтінків і розфарбуйте ними скелю.
4.     Корали розфарбуйте фарбами рожевого й чер­воного кольорів.
5.     Зробіть воду й намалюйте водорості.
6.     На окремому аркуші намалюйте рибок, розфар­буйте їх яскравими фарбами.
7.     Виріжте рибок і приклейте на роботу.





Дерево з дуплом

Вам знадобляться: два аркуші цупкого паперу, манна крупа, акварельні фарби, палітра, банка з во­дою, пензлик, клей ПВА.


Хід роботи
1.     На аркуші паперу намалюйте старе дерево з дуплом.
2.     Проведіть пензликом із клеєм хвилясті лінії по стовбуру й гілкам дерева (кора).
3.     Поки клей не висох, засипте його манкою, про­сушіть, зайве струсіть.
4.     На палітрі змішайте фарби коричневих відтінків, розфарбуйте стовбур дерева.
5.     Фарбою чорного кольору намалюйте дупло, бла­китного — небо.
6.     На окремому аркуші намалюйте бджіл, виріжте їх і наклейте навколо дупла.


Для чарівних пані!
Прокинувшись зранку, ви відчуваєте легке, але при­ємне хвилювання? І навіть якщо не доспали, усе одно хочеться вийти на вулицю й поспішати у справах, іти й радіти ранковому сонцю? Чому? Відповідь проста — це весна!
Я неодноразово помічала, що із настанням весни все навколо начебто розцвітає: будинки, двори й навіть міські вулиці. Дедалі частіше жінки доповнюють свій гардероб яскравими аксесуарами. Повсякчас зустріча­єш на шляху квіткарок із квітами. Перехожі також по­стійно посміхаються. Весна наближається, чутно веселе цвірінькання горобців, а небокрай стає ясним і чистим.
Опускаючись із висоти холодного неба, поступово по­чинають збиратися докупи хмари. А запах… Весна має особливий запах! Пахне початком чогось нового й ціка­вого. Можливо, тому, що разом із весною настає 8 Бе­резня — Міжнародний жіночий день, свято весни й ува­ги до жінки.
Цього дня ми вільні від роботи й очікуємо від наших чоловіків на знаки уваги, квіти і подарунки. Така тради­ція. Ми радіємо святу, майже не розуміючи його змісту. Минає час, зміст свята остаточно зникає, і ми іноді за­питуємо себе: що, власне, і навіщо ми святкуємо?
Свято 8 Березня було задумано як день прославлян­ня не Чарівної Пані, а жінки-революціонерки. Це свято на початку революції газета «Правда» називала «днем жіночого Робочого Інтернаціоналу». Це свято жінок, які прагнуть рівноправ'я із чоловіками, — це день еманси­пації. Сьогодні свято втратило своє історичне призна­чення. Хоча цього дня у багатьох країнах і досі відбува­ються  акції феміністок, і день цей уважають днем бо­ротьби із сильною статтю…
Але як би ми не ставилися до свята, нам, жінкам, приємно одержувати подарунки й сюрпризи від наших близьких. Особливо — від наших малюків, які вже з ди­тинства знають, чим здивувати маму або бабусю. Що подарувати? «Звісно ж, квіти», — відповість будь-яка ди­тина. Що за свято без квітів? І нехай купити їх діти ще не спроможні, зате квіти можна виготовити із будь-чого. Квіти можуть бути й у листівці, і із цукерок. Пам'ятайте: оригінальні подарунки завжди цінуються. Особливо до­бре, коли подарунок сполучає в собі приємне з корис­ним, і до того ж створений власноруч.
Сьогодні я пропоную вам виготовити маленькі сюр­призи для пані будь-якого віку і будь-якої професії. Ли­стівка проста, але оригінальна. Солодка квіточка пора­дує в будь-якому віці. Незвичайне люстерко — це мож­ливість здивувати й потішити будь-яке жіноче серце. Ну а кольоровий свічник порадує й зігрває душу в будь-яку погоду.
І найголовніше – даруйте подарунки вчасно. Нехай це буде дрібничка, але приємна і своєчасна.



Листівка


Вам знадобиться: кольоровий картон, білий кар­тон, стружка від кольорових олівців, клей, фломас­тери.



Хід роботи
1.   Зігніть аркуш білого картону навпіл, утворивши заготовку для листівки.
2.   Фломастером намалюйте стеблинки й лис­точки.
3.  Приклейте білу заготовку на кольоровий картон як рамочку.
4.  У місце, де буде серединка квітки, капніть клей.
5. У крапельку клею покладіть стружку з кольоро­вих олївцг'в гак, щоб утворилася квітка.



Люстерко для мами


Вам знадобиться: люстерко, картон, клей «Дра­кон», ґудзики й бусини.



Хід роботи
1.  Виріжте з картону заготовку більшу, ніж люс­терко, на 2 сантиметри.
2.  Приклейте люстерко до картону.
3. Змажте клеєм краї люстерка і краї картону, що виступають. На клей викладіть кольорові ґудзики й бусини.
4.  Зі зворотного боку можна зробити іменний напис.



Свічник


Вам знадобиться: старий келих, вітражні фарби, свіча.



Хід роботи
1.На келиху намалюйте чорною вітражною фарбою контур малюнка.
2.Розфарбуйте вітражними фарбами келих.
3.Дочекайтеся висихання фарби, вставте свічу й запаліть її.
І все навколо засіє різними кольорами.




Поробки з різних матеріалів
Навчання малювання дітей має бути спрямоване в першу чергу на розвиток їх творчої самостійності й ак­тивності. А для цього необхідно виховувати вміння бачи­ти навколо себе предмети та явища, що є змістом обра­зотворчого мистецтва, викликати естетичне сприйняття й озброювати дітей засобами зображення різних подій і явищ.
Мета будь-якого заняття малюванням — розвиток творчих сил дітей і навичок зображення. Крім аналізу форми предмета й уточнення знань про нього вихова­тель повинен зважати на дитячу ініціативу, уяву, мож­ливості для дитини виконати завдання, спираючись на власний досвід, знання, на свої враження, фантазію.
Останнім часом у навчанні дітей малювання поста­ло питання про те, чи потрібно зважати на зразок, тобто малюнок вихователя або ілюстрацію, і на показ як при­йом навчання.
Будь-який зразок може перетворитися на штамп. Він нав'язує дітям однотипний малюнок, стандартний при­йом зображення, одноманітне колірне рішення. Навіть там, де малюнки виконані начебто вміло, перегляд та­ких робіт усіх дітей на одну тему залишає тяжке відчут­тя — вони відбивають не індивідуальні враження дітей від живої дійсності, а зразок, створений уявою вихова­теля, продиктований однаково для всіх. Таке викорис­тання зразка жодним чином не може сприяти розвитку в дітей творчої самостійності й активності.
Але одночасно діти, позбавлені грамотного керівни­цтва дорослого в образотворчому мистецтві, повторю­ють безліч разів штампи, знайдені ними самими або за­своєні вдома під впливом дорослих.
Найчастіше в практиці дитячих садків використову­ють олівці й фарби. Кожен матеріал має свої перева­ги, особливості й можливості, і вихователям слід обмір­кувати, який із них слід запропонувати під час виконан­ня певного малюнка, який матеріал допоможе досягти найбільшої виразності образа.
До олівця й фарби можна додати багато інших матері­алів, таких як вугільний олівець «Ретуш», чорну й кольо­рову туш, кольорові крейди, пастель.
Перевага фарби полягає в тому, що після декількох сміливих мазків на папері відразу виникає яскрава ко­льорова пляма, що радує дитину. А потім уже додаємо потрібні деталі.
Часто можна бачити малюнки, де кінчиком пен­зля намальований тільки слабкий, невиразний контур предмета, без його наповнення фарбою. Лінії тремтячі, рвуться. За ними можна визначити, як складно було ди­тині провести кінчиком пензля контур великого будинку або стовбура дерева. У цьому випадку в малюнки, ви­конані фарбами, механічно перенесено техніку малю­вання олівцем. Можливості фарби як художнього мате­ріалу не враховані.
І навпаки, в олівцевих малюнках пропонують заштри­хувати великі поверхні. Дітям це рідко вдається. Довгий штрих переривається, змінюючи напрямок. Дитина ста­вить олівець вертикально та, із зусиллям натискаючи на нього, проводить довгі товсті лінії, замість того щоб, не відриваючи олівець від паперу, заштрихувати його по­верхню легкими й рівними рухами. Тут також не врахо­вані особливості й можливості матеріалу.
У деяких малюнках можна сполучати різні матеріали. Змішану техніку останнім часом широко застосовують у мистецтві. У дитячому садку також можна використо­вувати різні матеріали. Наприклад, роботу, почату фар­бами, завершити олівцями, пастеллю або в сюжетному малюванні на тему «Зима» вдало поєднати на тонованому папері туш і білу крейду.
Той самий сюжет можна зобразити за допомогою різ­них технік і матеріалів. Наприклад, дерева можна ма­лювати восковими крейдами, тушшю, фарбами, а мож­на й гумкою по тонованому паперу. Головне підказати й показати дитині варіанти виконання того самого сю­жету. Пропонуємо кілька варіантів зображення, викона­ного з різних матеріалів.
Вдалої вам творчості!


Засніжене дерево


Вам знадобляться: блакитний картон, гуаш, газе­та, тарілка, ганчірочка для рук, банка з водою.



Хід роботи
1.     На тарілку викладіть невелику кількість білої гуаші.
2.     Розведіть гуаш водою до стану сметани.
3.     На аркуші картону намалюйте овал (крона де­рева), залишивши місце внизу для стовбура.
4.     Обмокніть долоні в тарілку з білою гуашшю.
5.     Зробіть відбитки долонь по контуру овалу.
6.     Розведіть на тарілці коричневу гуаш.
7.     Скачайте з газети джгути й, обмокнувши у та­рілці, віддрукуйте стовбур і гілки дерева.
8.     Надрукуйте пальцями білий сніг навколо де­рева.




Похмурий день


Вам знадобляться: білий аркуш цупкого паперу, м'який простий олівець, гумка.


Хід роботи
1.     Нанесіть олівцем штрихи на аркуш паперу щільно один до одного.
2.     Відірвавши невеликий шматочок паперу, роз­тушуйте штрихування.
3.     Намалюйте дерево, злегка надавлюючи олів­цем.
4.     Прорисуйте дерево гумкою.
5.     Протріть низ аркуша гумкою для снігу.
6.     Намалюйте гумкою сніжинки на небі.
7.     Стовбури дерев прорисуйте простим олівцем.





Перший сніг

Вам знадобляться: синя туш, трубочка для коктей­лів, тарілка, зубна щітка, банка з водою, пензлик.



Хід роботи
1.     На аркуш паперу нанесіть пензликом краплю туші.
2.     Намалюйте стовбур дерева, дуючи на пляму че­рез трубочку.
3.     Соломинкою прорисуйте гілки.
4.     Капніть ще туш на основу гілок і намалюйте де­рево потрібної висоти.
5.     Розведіть на тарілці туш із водою, занурте зубну щітку й розприскайте по аркушу паперу (сніг).
6.     Додайте в тарілку ще води.
7.     Обмокніть пензлик у розчин і намалюйте сніг, злегка розмив основи дерев.



Монотипія


Вам знадобляться: аркуш білого паперу, гуаш, пензлик, баночка з водою, ганчірочка для рук, скло (розмір аркуша) або целофановий пакет.



Хід роботи
1.     Великим пензликом змочіть аркуш паперу.
2.     Промокніть ганчіркою зайву воду.
3.     На склі або пакеті намалюйте гуашшю небо, де­рева й сніг.
4.     Прикладіть аркуш паперу мокрою стороною до малюнка на склі або пакеті.
5.     Пропрасуйте зверху ганчіркою.
6.     Зніміть аркуш із видрукуваним малюнком.
7. На монотипії домалюйте дрібні деталі (гілки, ду­пло, прожилки на стовбурі тощо).


Немає коментарів:

Дописати коментар