.
Мета: Ознайомити учнів із технікою
"плямографія". Розвивати творчу уяву, вміння оперувати відомими
образами. Удосконалювати здорову пам'ять. Формувати уміння активно спостерігати
за змінами у природі в різні пори року. Виховувати охайність, любов до
прекрасного.
Обладнання: Таблиці, малюнки, репродукції творів живопису: І. Шишкін
"Зима".
Хід уроку
І. Організаційна частина.
1. Вступна бесіда.
Сьогодні у нас урок незвичайний, до нас у гості завітав чарівник.
Сьогодні у нас урок незвичайний, до нас у гості завітав чарівник.
Знову в гості
нині прошу
Дітвору усю хорошу.
Щоб цікаво було всім,
Щось цікаве розповім.
Дітвору усю хорошу.
Щоб цікаво було всім,
Щось цікаве розповім.
А раз у гостях чарівник, то він
нас зачарує і всі ми станемо чарівниками-художниками.
2. Словникова робота.
На дочці написано слово "Монотип" - у цій техніці працюють справжні художники, частина слова "моно" означає "один", тобто малюнок виходить тільки один раз, єдиний і неповторний, не повторити його нікому в цілому світі.
Як же це чудово, коли Людмила на картинці бачить одне, Миколка - друге, Микита - третє, а хтось нічого не бачить і не хоче вдивлятися. Диво та й годі.
Діти перед тим, як повідомити тему уроку давайте пригадаємо, які пори року ви знаєте. Яка зараз пора року? А яка минула? Можливо знання про пори року допоможуть вам у роботі, коли ви самі будете створювати картину.
На дочці написано слово "Монотип" - у цій техніці працюють справжні художники, частина слова "моно" означає "один", тобто малюнок виходить тільки один раз, єдиний і неповторний, не повторити його нікому в цілому світі.
Як же це чудово, коли Людмила на картинці бачить одне, Миколка - друге, Микита - третє, а хтось нічого не бачить і не хоче вдивлятися. Диво та й годі.
Діти перед тим, як повідомити тему уроку давайте пригадаємо, які пори року ви знаєте. Яка зараз пора року? А яка минула? Можливо знання про пори року допоможуть вам у роботі, коли ви самі будете створювати картину.
3. Відгадування загадок.
Діти, я знаю, що ви любите різні загадки. Послухайте одну з них і спробуйте відгадати.
Я вам трішки підкажу, це загадка про чарівного художника, незвичайного, а незвичайність його в тому, що пензлик має дивний і не в руках його тримає, бо їх немає, і фарба лише одного кольору. Ось послухайте.
Діти, я знаю, що ви любите різні загадки. Послухайте одну з них і спробуйте відгадати.
Я вам трішки підкажу, це загадка про чарівного художника, незвичайного, а незвичайність його в тому, що пензлик має дивний і не в руках його тримає, бо їх немає, і фарба лише одного кольору. Ось послухайте.
У
бабусі-холодусі
Усміх сяє на лиці,
Ходить в білому кожусі
З дивним пензлем у руці
Раз мазок, і два мазок -
На вікні зацвів бузок.
А на другім - сад казковий
Біля місяця підкови.
А на третім - срібний дім
Іній світиться у нім
Всі дивились, дивувались
Хто ж художник - здогадались?
Усміх сяє на лиці,
Ходить в білому кожусі
З дивним пензлем у руці
Раз мазок, і два мазок -
На вікні зацвів бузок.
А на другім - сад казковий
Біля місяця підкови.
А на третім - срібний дім
Іній світиться у нім
Всі дивились, дивувались
Хто ж художник - здогадались?
А якою ви уявляєте зиму-художниця.
Заплющить очі і уявіть. Уявили? Розкажіть, хто що побачив.
Послухайте ще одну загадку.
Послухайте ще одну загадку.
Листки летять
пожовклі й зів'ялі
Летять до ніг і сумно шелестять.
Затих гайок і верби кучеряві.
Пташиним співом вже не гомонять
Де не глянь, навколо килим кольоровий
Віти напівголі й небо синє, й чисте
А ниточки, ясні срібноволосі, шепочуть тихо…
Летять до ніг і сумно шелестять.
Затих гайок і верби кучеряві.
Пташиним співом вже не гомонять
Де не глянь, навколо килим кольоровий
Віти напівголі й небо синє, й чисте
А ниточки, ясні срібноволосі, шепочуть тихо…
А яка картина постала перед вами, коли ви прослухали цей вірш?
Розказують.
Також можна уявити картини весни і літа. Діти, як називається жанр мистецтва, що зображує краєвиди? (Пейзажний жанр). Кругом висять малюнки з пейзажами.
Діти, уважно подивіться навколо, можливо ви щось використаєте у своїй роботі.
Також можна уявити картини весни і літа. Діти, як називається жанр мистецтва, що зображує краєвиди? (Пейзажний жанр). Кругом висять малюнки з пейзажами.
Діти, уважно подивіться навколо, можливо ви щось використаєте у своїй роботі.
ІІ. Робота над темою уроку.
Мета нашого уроку "Хитра пляма". Метою уроку буде за допомогою
плями спробувати намалювати справжню картину, в цьому вам допоможуть ваша
уява, фантазія.
- Діти, хто знає, що означає це слово? Слово фантазія прийшло до нас з грецької мови. Воно означає - уява, вигадка.
Повторення правил безпеки малювання. Сьогодні я познайомлю вас з технікою "плямографія".
Для цього вам потрібно мати: фарбу (чорну, коричневу), пензлик, папір, трубочку і однокольоровий фломастер.
Поетапне виконання роботи.
Технологія.
1. Пензликом ставимо велику ляпку на папері.
2. Відхилити аркуш від себе, щоб зручніше було дмухати на нього.
3. Набрати в легені чим більше повітря.
4. Зіграти Вовка з казки про "Трьох поросят" маючи за будиночок ляпку фарби.
- Діти, хто знає, що означає це слово? Слово фантазія прийшло до нас з грецької мови. Воно означає - уява, вигадка.
Повторення правил безпеки малювання. Сьогодні я познайомлю вас з технікою "плямографія".
Для цього вам потрібно мати: фарбу (чорну, коричневу), пензлик, папір, трубочку і однокольоровий фломастер.
Поетапне виконання роботи.
Технологія.
1. Пензликом ставимо велику ляпку на папері.
2. Відхилити аркуш від себе, щоб зручніше було дмухати на нього.
3. Набрати в легені чим більше повітря.
4. Зіграти Вовка з казки про "Трьох поросят" маючи за будиночок ляпку фарби.
ІІІ. Виконання роботи дітьми.
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Аналіз "хитрої плями"
і продовження виконання роботи.
VІ. Аналіз дитячих робіт і
підсумок уроку.
1. Оцінювання учнівських робіт. Демонстрування композицій.
Немає коментарів:
Дописати коментар